Érdekelnek ingyen cuccok, termékminták, nyereményjátékok, autó nyeremény, ingyenes pénz nyeremény, utazás nyeremény? Akkor itt a helyed!

Mobil Telefonos csalások

Vedd ki az akkumulátort!

Csalók, akik a mi pénzünkre pályáznak.

Február 5-én a Belgrádban megtartott Hitelcsalások megelőzésére vonatkozó Fórumon Marija Kusity a fórum elnöke és a Raiffeisen bank dolgozója a következő értesítést közölte:

„Engedjék meg, hogy felhívjam figyelmüket egy új fajta bűncselekményre, Európában már több ilyen történt, sajnos hozzánk is eljött.

A bűncselekmény folyamata a következő: a mobiltelefon kijelzőjén nem fogadott hívás jelenik meg. Erre az értesítésre sor kerülhet anélkül is, hogy a telefon megcsörrenjen. Ha a mobiltelefon tulajdonos, miután megnézte, hogy milyen számról van szó, és ha a hívószámok a következőek: +39..., +390..., +391..., +392..., +393..., +394...(ebben a konkrét esetben +393193260045 szám volt), de mindjárt kitörli a számot, abban az esetben további következmény nem lesz. De ha felhívja ezt a számot, a bűnözők áldozatává válik.

A konkrét esetben a mobiltelefon tulajdonosa jelentkezett az említett számra, és több mint 2.000 €-ós költsége keletkezett. Ugyanis ha jelentkezünk ezekre a számokra, nincs lehetőség rá, hogy megszakítsuk a vonalat, és óriási költségek keletkezhetnek a telefonszámlánkon.

A Belügyminisztériumtól kapott információk szerint már több ilyen eset történt nálunk is.

Megkérem Önt, hogy ezen esetek megelőzése érdekében, hogy minél több emberhez juttassa el ezt az információt.

17 megjegyzés:

  1. Ezt a felhívásos csalást én is hallottam. Sajnos az unokaöcsém is áldozatul esett. 130.000,- Ft-os számlát "produkált" magának a visszahívással....

    VálaszTörlés
  2. Van egy másik is, amiről hallottam. Különböző web oldalakon van egy IQ teszt. Kéri az életkorodat, majd a telefonszámodat. Abban a pillanatban, hogy elküldöd, máris lemel a számládról 1.080,- Ft-ot, majd hetente kéretlen SMS-ekkel bombáznak, melynek fogadásáért szintés 1.080,- Ft-ot leemelnek (SMS-enként)! Leiratkozni szinte lehetetlen róla!! Nagyon vigyázzatok. Legfőképp MSN-en láttam és különböző nyitó oldalakon. Legyetek óvatosak. A 1791 számú számról letölthető zenetartalmaknál is ez a helyzet. Ott 480,- Ft-ot emelnek le SMS-enként. Ott a leíratkozás úgy működik, hogy el kell küldeni a STOP szót erre a számra. Ha szerencséje van az embernek, több kéretlen SMS-t nem kap. Nézzétek át mindig a havi számláitokat, nincs-e benne emelt díjas FOGADOTT SMS!! Ezt a szolgáltatónál központilag is le lehet tiltatni. Résen kell lenni nagyon!

    VálaszTörlés
  3. Nem új keletű, és igazán csak azt lehet így átverni, aki nem olvassa el az apróbetűs részt. Az oldalamra feltettem ezt a szöveget, még tavaly:Az oldalaimon és az interneten találkozhatsz többszolgáltató hírdetésével, amellyel nem árt vigyázni!

    Ingyen kínálnak letöltésre csengőhangot, háttérképet...stb.
    Ne regisztrálj, mert az sokba kerül Neked.
    Az üzenet elküldésével egyben regisztráltál, ami 480 Ft-ba kerül!
    A lemondása, szintén ennyi, és egy linket fognak csupán küldeni, ahonnan a mobilodon keresztül töltheted le a kívánt tartalmat.

    Részlet az apróbetűsből:
    "Az első háttérkép ingyenes. Ez egy előfizetéses szolgáltatás. Az előfizetés 480 Ft-ba (ÁFÁ-val együtt értendő) kerül smsenként, 6 sms/hét, 3 háttérkép hetente. Szeretnéd megszüntetni a szolgáltatást? Küldd a WROSE STOP jelszót a 1782-re-re."

    Ez a Vodásokat nem veszélyezteti, mert onnan nem érhető el aszolgáltatás.

    VálaszTörlés
  4. Szegény "Ernika".
    Az unokaöcséd egy pancser, te meg elhiszed és terjeszted hogy igenis hogy átverték.

    A gyakorlatban olyan lehetetlen hogy egy telefonhívással ilyen költségek keletkezzenek.

    Ha nem hiszed, odaadom az előfizetéses telefomom 10 percre. és azt hívsz akit akarsz....

    VálaszTörlés
  5. Erika!
    Vagy szándékosan írtad, vagy nagyon naiv vagy mert ilyen csalás nem létezik.
    1. telefon szervízben dolgoztam évekig.
    2. a hvg-ben is jelent meg róla tényfeltáró cikk.
    3. a csalás az átverés,
    szóval ilyeneket ne írj mert hiteled veszted itt a "közösségben"))) a helyedben jól helyre raknám az unokaöcséd vagy akárkit aki ezt elhitette veled.

    VálaszTörlés
  6. Ami az mp3-as számokat illeti én is bele estem kicsit a csalásba, és tényleg többszáz forintba került a leiratkozás. Persze én nagyon gyorsan megtettem, és hála Istennek nem jött soha, több kéretlen sms, amiért fizetnem kellett volna. Azt hiszem szerencsém volt. Aki azt mondja, hogy ilyen átverés nincs az hazudik!!!!!!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  7. Hmm...igen a páromnak is sikerült rendelnie 1csengőhangot a JAMBÁTÓL!Egyhét alatt több sms-t kapott amiért minden esetben lehúztak 480ft-ot a számlájáról.Szerencsére időben felfedezte a problémát és letiltatta a szolgáltatást.Mi felnőtt emberek vagyunk,hamar rájöttünk hogy lehúznak.'De Vajon mi történik olyan esetben ha egy tini rendel valamit a JAMBÁTÓL,tetszik is neki a szolgáltatás és a szülei fizetik a
    telefonszámláját?

    VálaszTörlés
  8. Pár hónapja egyik reggel hét előtt(!) kaptam én is egy hívást +393-as számról. Már ébren voltam, kettőt-hármat csörgettek, de ez nem volt elég arra, hogy felvegyem. Mivel Olaszországban vannak ismerőseim, beszélem a nyelvet, sőt a cég ahol dolgozom az is olasz anyavállalatú, visszahívtam a számot plusznullával, mert nem tudtam ki és miért kereshetett. Meglepetésemre angolul szólalt meg egy női hangú robot, ami ha megszólaltam, ő is beszélt, kérdezett. Kb. 20 mp után letettem, és rögtön eszembe ötlöttek az emelt díjas nemzetközi számok, bár tisztában voltam, hogy Olaszországban a +393 mobilt jelent, a +390 pedig vezetékest, és a Vodafone-nál egész EU (akár vez. akár mobil) mindössze 66 forint plusznullával. Mindnesetre rögtön hívtam a Vodafone ügyfélszolgálatot, hogy felhívtam egy számot, és mondják már meg, hogy ez emelt díjas hívás volt-e. Utánanéztek, és normál hívásnak minősült, később mikor megjött a részletes híváslista, azon is. Szóval no para. Nem tudom az "üzemeltetőknek" mi a jó ebben.

    VálaszTörlés
  9. Mi a helyzet a +886-os számmal? Ingyenes üdülést ajánlanak, stb és egy előző belföldi telefonhívásra hivatkoznak!

    VálaszTörlés
  10. szerintem vanbenne csalás különen mért reklámoznák magukat,és kereskednének efélékel.

    VálaszTörlés
  11. Gyertek nyerni sok müszaki dolgot.PL xbox360,psp,PLAZMA tv-t!!!!!ingyenes a regisztrácio meg most!!! http://pontpark.eu/b_regisztracio/e079529ba2c9a8206291576db5a381ca

    VálaszTörlés
  12. Sziasztok!

    Tudom sokan nem hisznek az ilyen oldalakban, de én úgy vagyok vele egy próbát megér, és van is már két ilyen topic (a Ponter kamu), ha nem érdekel ne is olvasd tovább. Ide már a jó társaság és az oldal felhasználóbarát készítői miatt is érdemes regisztrálni amit egyébként ITT tehetsz meg (Ne felejtsd el megerősíteni a regisztrációd, ha nem jött meg a megerősítő e-mail kérj újat a főoldalon).

    Mi is az a PontPark?

    A PontPark egy olyan oldal ahol hirdetések nézésével, lottóval, napi belépéssel, emberek meghívásával pontokat gyűjthetsz pontokat. A pontokat pedig a hónapvégi vásárokon levásárolhatod értékes vagy kevésbé értékes cuccokra, értékes alatt mobiltelefon-t (LG KP500, Wiewty) Xbox 360-at , Samsung LCD TV-t, eBook-ot és kevésbé értekés alatt kulcstartót, akasztót, tollat, bögrét, játékokat (Xbox-ra,PC-re PS3-ra) értek.

    Hogyan szerezhetek pontokat?

    -Napi belépéssel
    -Napi kérdés megválaszolásával
    -Napi hirdetések megnézésével
    -Emberek meghívásával
    -A komposztálóba beküldött tartalommal amiért 0.1 pont jár

    Ezekért mindért 1 pontot kapsz, az első kisebb értékű ajándék ára ha mindent megnézel megvan.
    A pontszerzési lehetőségek folyamatosan bővülnek.


    A termékek utáni költségek

    Az ajándékok kiszállítása DÍJTALAN.

    Bizonyítékok

    Bizonyítékok hogy a cuccokat kiküldik magán az oldalnak a Fórum-án vannak.



    Ezzel a linkkel regezz!

    http://pontpark.eu/b_regisztracio/e079529ba2c9a8206291576db5a381ca

    VálaszTörlés
  13. én a jambátol kaptam több ilyen sms-t hogy küldjem el ezt meg ezt a kódot erre meg rerre a számra stb... aztán azt vettem észre hogy egyre csak nő a hó végi számlám!na én nem szórakoztam az ügyfélszolgálattal sokat...m egy szép kis zaftos sms-t hirtelen felindulásból idegsukkosan, és érdekes módom 1-2 perc mulva kaptam egy ilyen sms-t "sikeresen leiratkozot..." Részemről ennyi volt , és azóta nem kapok :) lehet bolondnak nevezni meg hasinlók.... ez van

    VálaszTörlés
  14. pax!
    Miután 2- éves szerződést csináltam a Mobiltelefonomra,havi 1500Frt+Áfa. Nem sokat telefonálok mert sokszor még az 1500Frt-sem telefonálom le. Két hónapja, hogy megjelentek a 4000Frt feletti dijak amit nem láttam be mert tudom, mivel takarékos ember vagyok, hogy ez nem az én költségem. A telefon társaság kizár mindenféle csalási lehetőséget, akkor mi ez? Én sem figyelek mindig oda, hogy ki hiv, hanem felveszem és beszélek, de voltak esetek amikor valami reklámszöveget hallottam, és erre én letettem,talán már késő lehetett, és igy eshettem bele ebbe a csapdába. Most akarok egy másik telefonszámot, illetve egy kártyát más számmal mert gondolom igy elkerülhetem azt a hibát, hogy nem nézem meg alaposan a hivást illetve a nem fogadott hivást.

    VálaszTörlés
  15. Engem egy ilyen szám hívogatott többször is de nem vettem fel: +12301
    Először rejtett számmal, rá egy percre titkos számmal aztán meg ez.
    Próbáltam utána nézni különleges tudakozóban, Telenornál, Rendőrségen de fogalmuk sincs mi ez? Valakinek esetleg ötlete?
    Egy biztos nem kell sem felvenni sem visszahívni.

    VálaszTörlés
  16. +12301 számról hívtak engem is, felvettem, csend, majd letették.

    VálaszTörlés